Herbalife : Healthy life


Sejujurnya, saya pernah melakukan perkara di gambar di atas kecuali 
pengambilan pil pelangsingan. Saya pernah mengurangkan
 pengambilan makanan dengan mendadak, tidak minum air, 
dan kadang-kadang berlapar hingga hampir pitam hanya 
kerana niat di hati hanya untuk KURUS

Saya pernah berjaya dengan kaedah ini dimana saya hilang sebanyak 

9 kg dalam masa 4 bulan

Tetapi, seperti info dalam gambar diatas, menggunakan kaedah 

ini hanya memburukkan keadaan diri dengan keadaan badan 
yang sentiasa lembik lesu, tidak bermaya, dan tiada tenaga untuk 
 melakukan aktiviti harian apatah lagi untuk melakukan senaman, 

dan yang paling membimbangkan ialah gastrik yang melanda 
sang perut


Walaupun saya mahu mendapatkan badan yang langsing, 
namun saya tidak pernah mengambil pil pelansingan badan 
kerana takut dengan kesan sampingan yang mungkin boleh 
memudaratkan tubuh badan! 
Jangan mengambil pill pelansingan sembarangan 
ya kawan-kawan!  

BAHAYA TU!

 
Disamping itu, saya juga pernah berdiet dengan hanya mengambil 

 buah-buahan sahaja. 
Breakfast: juice buah, 
Lunch: Tembikai, 
Dinner: Pisang. 
Inilah rutin yang saya amalkan selama seminggu. Hasilnya, 

perut saya sentiasa lapar, gastrik turut datang dan pandai muak 

melihat buah-buahan. Seperti dalam gambar, saya berputus asa 

dan kembali dengan pemakanan biasa.

 Setelah diperkenalkan dengan produk HERBALIFE saya pun 

terbuka hati untuk cubapada awal tahun ini (2013), lebih-lebih lagi 

apabila saya tahu ia membantu untuk melancarkan 

kitaran haid 
(saya mempunyai masalah kitaran hair yang tidak teratur T-T).  

Dan sekarang saya sudah turun berat sebanyak 
5.3kg 
setelah mencabar diri mengikuti 
Weight Lose Challenge under Nutrition Club (Herbalife).
Bukan itu sahaja, saya juga telah menjadi pemenang bagi 
pertandingan tersebut :')
Jadi sekarang, saya mengantikan nutrisi yang saya ambil pada 
waktu pagi 

dan malam dengan Shake Strawberry yang sedap!! hehe. 
Lunch makan seperti biasa. Tapi saya kurangkan pengambilan nasi 

tetapi menambah kuantiti sayur-sayuran dan buah :)
Turun 5.3kg mungkin sikit kan dan tidak boleh dibanggakan, tapi yang 

penting 

Lemak viseral saya juga turut turun daripada 6 ke 5!!!yeay!! 

Itu yang paling penting. Lemak viseral tu ialah lapisan lemak di perut 
yang tidak boleh dikurangkan dengan senaman tetapi dengan 

selular nutrition, iaitu SHAKE dan ALOE!!! 


Sebab itulah saya tidak teragak-agak untuk share perkara ini dengan 

saudara mara dan kawan-kawan serta pembaca yang saya kasihi. 

Sekarang,saya masih dalam proses penurunan berat badan, dan saya 

sarankan kawan-kawan yang ada masalah yang sama, 

kita boleh melalui proses ini bersama!  ^_^


JOM KITA SAMA-SAMA MENJADI LEBIH SIHAT!!!

Berminat mengetahui lebih lanjut??

sila emailkan soalan/permintaan + maklumat korang di sini ya!

pinkymosses@gmail.com


Post a Comment

0 Comments