CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, January 26, 2013

Lucu! Lucu!

Tiga kisah yang mencuit hati :)
 

PERTAMA : Alkisah mama & anaknya..hihi

 





anak: mak,tayar ada kepala ka?

mak: manada, kenapa plak! o.o

anak: tadi bapa bilang botak sudah tu tyar kereta...

mak: ooo,maksudnya bunga tayar tu xda sudah....

anak: tapi x harum pun..

mak: apa lagi yang harum ni?


anak: yalah,kan bunga tayar...

mak: adeiiii...+____+" anak sapa lah ni...
 

KEDUA : Kisah Pontianak, Drakula dan Toyol


pontianak,pocong dan toyol da x tertahan lg nk pegi kat restoran tomyam pak usup..
pontianak: weh.. aku dgr restoran tomyam yg baru bukak tu kn.. ummphh!!!!

drakula: ye la.. aku pun terliur.. aku rasa da x nk isap darah lg.. aku nk tomyam lak..

toyol:cakap pun x guna la cik pon.. kte tetap x ley gi sana..

pontianak: aku ade idea laa.. kte kn bley tuka rupe.. smlm aku try da de rupe angelina jolie ckit..

drakula: geliga gak otak ko.. ms aku idop rupe aku mmg cam tom cruise..

toyol: prasan” tp.. aku mane boley.. erm.. cik pon tulun balutkn sy eh..

pontianak: okie.. nk ajak si pocong x?

drakula: xyh la.. yg dier tau lompat2.. x lompat lari bogel.. tu jela(review hantuooo ep lepas2)..

pontianak: tol gak.. okie.. lepas maghrib kte tros tolak..
lepas maghrib.. kat restoran tomyam pak usup.. tom krus(drakula) dtg ngan angelina jolie(pontianak) sambil mendukung bayi(toyol).
pelanggan: wah.. artis datang restoran ni r..

angelina: order please. erm.. i nk tomyam yg plg sedap kat cni..

waiter: okie..(tau ckp mlayu rpenyer)..
50 saat kemudian.
waiter:siap cik..
tom: wah.. cam sedap neh.. biar aku mencekik dlu..
sorg pelanggan nmpk sesuatu…
pelanggan: wah!!! tom cruise ade taring panjang!!!
suasana senyap sunyi… drakula pun panic.. dengan spontannyer dier patahkan kedua2 taringnyer..
tom: ii.. ini..cu..cuma.. taring palsu.. sy baru balik dari penggambaran cite jaws tu.. sy r yg jd jaws tu..

pelanggan: (jaws ade taring???!!!).. oooOOoOOoo..
keadaan kembali sedia kala..
angelina: tu r ko.. mkn x reti nk cover.. biar aku lak mkn..
pontianak habiskn satu mangkok besa tomyam skali hirup.. akibat x tahan pedas.. air mata pontianak kuar..
air mata darah!! sorg pelanggan nmpk…
pelanggan: wah!! angelina kuar air mata darah!!!
sume pelanggan tkezut.. suasana jd riuh.. pontianak pun mule menggelabah..
angelina: sa..saya.. rindukan mak sy!! da lame x jumpe dia di england..

pelanggan: :o oOOoo..(tp nape air mata darah???!!)..
keadaan jd tenang semula.. toyol yg da x tahan kelaparan trus melompat atas meja utk mencekik tomyam.. sorg lg pelanggan nmpk..
pelanggan:wahh!! anak dier kaler ijau!!
sume menjadi panic.. ade separuh yg bangun utk melarikan diri..
angelina: er..anak sy ni baru je balik penggambaran cite incredible hulk ni.. kami juz nk wat surprise kat cni..

pelanggan:oooOOoo.. hebat la lakonan kamu.. kami sume panic td.. haha..
keadaan jd ok balik.. tanpa disedari oleh para hantu-hantu, azan isyak pun berkumandang..
pontianak, drakula & toyol: warRRrrgGGghhHH!!!!!!!!!!!!(terbakar).
semua pelanggan berdiri sambil bertepuk tgn dan bersorak sbb ingatkn tu lakonan dari mreka lg..

KETIGA : Baju Cinta Nenek







Seorang nenek datang menziarahi rumah cucu perempuannya yang baru 
berkahwin pada petang jumaat. Setelah membunyikan loceng, si nenek terkejut kerana mendapati cucu perempuannya yang membuka pintu tanpa seurat benangpun dibadannya. Belum sempat si nenek bertanya, si cucu berkata,


“saya sedang menunggu suami saya pulang dari berkerja!”.

“tapi kau telanjang !!!???” marah si nenek .

“ini BAJU CINTA saya” balas si cucu perempuannya

“BAJU CINTA ??” si nenek kehairanan

“ya, suami saya menyukainya, saya juga begitu senang MEMAKAInya. Saya 

harap nenek dapat balik dulu sebelum suami saya pulang kerana tentu suami 

saya nanti akan berasa malu melihat saya memakai BAJU CINTA ini di 

hadapan nenek” pinta si cucu perempuannya.



Si nenek faham kehendak cucunya. Dalam fikirannya mungkin itu cara terbaru si isteri melayan sang suami di petang jumaat ini. Di dalam perjalanan pulang si nenek mendapat idea. fikirnya dengan mengikut cara cucu perempuannya, sudah tentu dia dapat mengeratkan hubungannya dengan si atok yang sudah berumur. sesampai di rumah, si nenek tadi menanggalkan semua pakaiannya, mandi,berbedak dan memakai minyak wangi sewangi wanginya. kemudian si nenek tadi pun menunggu si atok pulang. Berberapa ketika si atok tadi pulang, sebaik saja pintu di buka si atok mendapati si nenek berbogell kat depan pintu.

“kenapa dengan kau nie … buang tebiat???” marah si atok tadi.

“ini lah BAJU CINTA bang” kata si nenek tadi.

“BAJU CINTA???……kalau iye pun, iron la dulu baju tu”


credit to  : www.lawak.net
            : Himpunan Cerita Lawak
               




Friday, January 25, 2013

Create your OWN search engine


Nowadays, there are many types of search engines that we can use such as, Google, Yahoo, Bing, etc.

Did you know that you can create your search engine with 2 easy steps???

I have create my own SEARCH ENGINE!!!! =)

(click the photo to enlarge it)



Firstly, go to Googlogo site.
To build your own search engine ;

 1. type our name or your desired name for your search engine.

2. Choose the styles that you want

Then, wait for the site to load..and you are DONE =)

as simple as that....



Here are some styles that provided:




This is just for fun...hehe




example of glitter style:




or you can try the bell style ( animation) :




Hot and burning!!!! The styles that related with Alycia Key's new song...Girl on Fire! yeay




So, what are you waiting for?? try it now...

HAVE FUN!! ^_^




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails